Pondělí, 6 února, 2023
DomůRady a TipyProč by firma měla zamířit na veletrh?

Proč by firma měla zamířit na veletrh?

Na veletrhu dostávají firmy i drobní podnikatelé příležitost oslovit cílovou skupinu svých zákazníků. Setkají se s nimi tváří v tvář, mohou reagovat na jejich dotazy a připomínky především mohou sledovat jejich bezprostřední reakci na zboží. Výstavní a veletržní expozice je vítanou změnou reklamní rutiny v podobě billboardů, televizních spotů a internetových reklam.

Možností, jak veletrh pojmout, je spousta. Pokud máte spoustu grafických materiálů, bude se vám hodit výstavní stěna. Jinak si vystačíte se stánkem, výstavním systémem nebo jinou vhodnou plochou. Samozřejmostí by měly být prospekty a vizitky.

Co od veletrhu očekávat?

Na veletrhu máte možnost nejenom prezentovat sebe a své zboží, ale i porovnat se s konkurencí a třeba se i trochu inspirovat její strategií. Na veletrhy míří především zákazníci připravení poznávat a kupovat nové produkty, což je skvělá obchodní příležitost. Prodejní proces je rychlejší, dynamičtější a pro zákazníky důvěryhodnější, když před nimi stojí konkrétní osoba. I pokud ale vaším primárním cílem není prodat toho na veletrhu co nejvíc, můžete získat cenné kontakty a následně je využít k rozesílání obchodních nabídek.

Veletrh může být brán jako forma nenásilné reklamy. Většina z nich je totiž propagována v celostátních i odborných médiích, aniž by se jednalo o klasickou inzerci. Dopad je přitom srovnatelný s reklamou, do které byste museli investovat nemalé prostředky.

Vyplatí se to?

Dnešní veletrhy jsou dobře přístupné i malým firmám a drobným živnostníkům. Účast na nich je finančně srovnatelná s jinými druhy offline marketingu (třeba s menší reklamní kampaní v rádiu). Na celkové zhodnocení dosahu si nicméně budete muset počkat – podle druhu nabízeného zboží či služeb se mohou tržby zvýšit i na několik měsíců po skončení akce. Pokud správně naložíte s kontakty, které jste si odnesli, je pravděpodobnost úspěchu ještě vyšší.

Předchozí článek
Další článek
Zdravější bydlení se střešními okny
Další články autora
- Reklama -PR článek

Nejnovější články