Rozhovor s Magdou Nagy, ředitelkou divize marketingu Continental Barum s.r.o.
Společnost Continental letos slaví 150. výročí – přiblížíte nám vývoj značky a její působení?
Jen málo značek se může pochlubit tak dlouhou historií jako Continental. Na jedné straně jsme na 150 let hrdí a tento pocit nás hřeje u srdce. Na druhou stranu, nechceme zůstat stát a žít jen historii. Proto hledíme dopředu a pracujeme na množství projektů, které najdou využití v budoucnosti. Od klasických pneumatik se stále více a více přesouváme k řešením mobility. Pneumatika stále zůstává jako základ, ale je obalená celou řadou služeb, které její vlastnosti dále rozvíjejí – například senzory pro monitoring tlaku a teploty pneumatik. Čím dál tím běžnější výbava nákladních pneumatik, která se pomalu dostává do segmentu osobní dopravy. A nejen to, navazuje na ni aplikace, která umožňuje řidiči i například správci vozového parku v reálném čase sledovat naměřené hodnoty – v případě defektu nebo podhuštění to rovnou řešit s řidičem nebo i se servisním partnerem. Úzce spolupracujeme s výrobci automobilů – jak osobních, tak nákladních. Mnoho našich pneumatik je vyvíjen právě dle požadavků výrobců automobilů – tak, aby optimálně využily výkon každého jednoho vozidla. Také pro Continental je důležité téma ekologie. Přece jen nám všem jde o to, abychom tu byli za dalších 10, 20 nebo 150 let. Pracujeme na vývoji a výrobě pneumatik, kde klasický kaučuk nahrazujeme kaučukem ze speciálních pampelišek. Zaměřujeme se i na druhý život pneumatik – jejich dalším využitím při protektorování. Při výrobě standardních plášťů jsou důležitými parametry ukazatele valivého odporu, které ovlivňují spotřebu pohonných hmot.
V každém případě se za 150 let z německé společnosti stal nadnárodní koncern, který vlastní mnoho dalších značek – prémiovou značkou Continental počínaje – přes tradiční slovenská značku Matador nebo naopak českou nejoblíbenější značku Barum až například po General Tire. Technologických „revolucí“ bychom našli v každé dekádě několik a je to velmi komplexní téma. Obecně však můžeme říci, že několik desetiletí Continental přináší zákazníkům více než pneumatiky – přinášíme důvěru, spolehlivost a bezpečí.
Jaké trendy vidíte mezi vodiči? Hodně se mluví o rostoucím segmentu celoročních pneumatik.
Ano, segment celoročních pneumatik roste každým rokem více a více. Stále však nemůžeme ani zdaleka říci, že by se trh rovnoměrně rozložil mezi letní, zimní a celoroční pláště. Na Slovensku je stále procentní převaha řidičů, kteří jezdí na zimních pneumatikách – klidně celoročně. A právě to jsou řidiči, pro které by mohla být nabídka celoročních pneumatik zajímavá. Pokud navíc sáhnou po prémiové značce celoročních pneumatik, mohou si být jistý tím, že mají nejen zajímavé kompromisní řešení na léto i zimu, ale navíc i díky tomu, že budou mít jen jednu sadu pneumatik a disků, určitě ušetří. Je třeba říci, že celoroční pláště jsou kompromisní řešení, které není univerzální. Je určeno pro řidiče, kteří nejezdí příliš mnoho, pohybují se buď ve městech nebo v nížinách, zkrátka tam, kde sněží minimální nebo je poměrně rychle zajištěna úprava cesty. Letošní zima byla na sníh celkem bohatá, tak uvidíme, jak se projeví v chuti Slováků přezouvat na celoroční pneumatiky.

Jaké novinky mohou řidiči očekávat v segmentu pneumatik v roce 2021?
Nové produkty máme připraveny až pro podzimní sezónu segmentu zimních plášťů. Takže spíše novinky z odvětví – Po 1. květnu 2021 zřejmě řidiči zaregistrují nové EU štítky na pneumatikách. Nejen, že budou vizuálně odlišné, ale jsou na nich i nové údaje: jako např. při zimních pneumatikách symbol 3PMFS nebo QR kód, jehož načtením se dostanou do databáze pneumatik EPREL. Novými štítky budou označeny všechny pneumatiky, které budou opouštět výrobní sklady 1. 5. 2021 a později. Pneumatiky, které vyrazily do oběhu dříve, mají ještě štítky původní. Právě proto je velmi pravděpodobné, že fyzicky jejich řidiči zachytí spíše při podzimní prezúvacej sezóně.