V podnikání jsou velmi důležité vztahy, a to vztahy obecně. S vašimi zaměstnanci, s vašimi obchodními partnery, také vztahy se sebou samotným. V případě, že chcete společnost povznést na skutečně vysokou úroveň, dejte si záležet na udržování hlavně těch obchodních partnerství. Nikdy totiž nevíte, kdo vás může doporučit dál. Jenže jak tento obchodní vztah s partnery vlastně udržet?
Reklamní předměty jako drobné pozornosti
Rozhodně bychom neměli podceňovat sílu reklamních předmětů. Možná si člověk řekne, že jsou už pasé, ale není tomu tak. Hrníčky, propisky, také ručníky nebo jiný reklamní textil jsou milé pozornosti, které zkrášlí sebevíc pochmurný den.
Většinou se reklamní předměty posílají v době, kdy slaví obchodní partner nějaké jubileum nebo kdy se schyluje například k vánočním svátkům či podobnému období v roce, které si zaslouží trošku pozornosti. Někdy je to jen poděkování za nějakou zakázku, pokud víte, že vznikla na základě doporučení daného člověka.
Pravidelné setkávání a zvaní na večeře
Už jste někdy slyšeli o tom, že se někdo vydal na obchodní večeři? Na takové večeři se nutně nemusí probírat jen velký byznys, ale může to být i ideální způsob, jak utužit vztahy. Mítinky či jiné formy setkávání se budují ty osobní vztahy, ze kterých se v budoucnu jen stěží vymyká.
V případě, že vám pravidelné setkávání není milé, je vhodné jednou za čas navázat alespoň letmý hovor v rámci e-mailové komunikace. Jen tak, abyste se připomněli a zároveň tím vyjádřili vděk za to, jak vaše obchodní partnerství i nadále funguje.
Možností je vícero
Samozřejmě způsobů, jak si nakonec udržovat obchodní vztahy je celá spousta. Je důležité, abyste si vybrali cestu, která je sympatická nejen vám, ale především i vašemu obchodnímu partnerovi.