Pondělí, 27 března, 2023
DomůZajímavostiKde se vzala nejdražší známka světa, aneb seznamte se s příběhem modrého...

Kde se vzala nejdražší známka světa, aneb seznamte se s příběhem modrého Mauricia

Jsou vaše vitríny pro sběratele plné mnoha zajímavých exemplářů? Možná chcete svou stávající sbírku o něco rozšířit. Ve výsledku bude stačit, když se pustíte do hledání zhruba dvanácti modrých známek. Takzvaný modrý Mauricius patří k nejdražším známkám světa, ne-li je tou nejdražší. Každý sběratel po ní touží, ale jen málokdo ví, jaký příběh se za známkami vlastně ukrývá.

Marnivá žena a jeden jediný večírek

Pojďme si proto odtajnit příběh nejslavnější známky na světě, která se posléze stala také tou nejdražší. Všechno začalo v roce 1847, kdy se jedna marnivá žena guvernéra rozhodla uspořádat velký ples pro zhruba pět set lidí. Jenže na místní poště byl nedostatek známek, bylo jich zde sotva několik desítek, což nemohlo pokrýt ani polovinu vypsaných pozvánek. A tak se našlo řešení.

Přišlo se s nápadem, že by se mohla vytvořit speciální edice známek jenom za tímto účelem. A jak guvernér řekl, tak také tiskaři udělali. Vznikla tak speciální edice známek, která sloužila jenom pro pozvánky na bál.

Pouze dvanáct exemplářů

I když jich bylo původně pět set, v současné době existuje jen dvanáct exemplářů. Ostatně i díky tomu mají takovou cenu. Ve výsledku se jich však nachází v oběhu pouze deset, protože dva z nich ještě donedávna vlastnila Alžběta II. V současné době jsou tedy její dva pravděpodobně součástí majetku britské královské rodiny.

Se vší pravděpodobností i zbylých deset jsou součástí sbírky vášnivých sběratelů, ale mluvíme o něčem, co se neustále prodává dál nebo nabízí k prodeji. Možná jsou mezi námi i ti, kteří možná ani neví, že jim něco tak cenného dřímá v jejich skříních nebo šuplících.

Zájem o známky roste

V posledních letech čelíme stále většímu zájmu o sběr známek. Takzvaná filatelie už není jen koníčkem starší generace, ale cestu si k ní hledají také mladí. Jedná se tak o něco, co se může začít dědit z generace na generaci.

Další články autora
- Reklama -PR článek

Nejnovější články